Видавнича діяльність (посібники, розробки, практикуми, зб. завдань та інш.)



Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації
ДНЗ «Волочиський промислово-аграрний професійний ліцей»






СПЕЦТЕХНОЛОГІЯ
Тексти лекцій
Електрозварник ручного  зварювання
2-й розряд




Підготував:
Викладач-методист
Гуменюк Тетяна Федорівна











Волочиськ
2014 р.

ББК 38 я 2

УДК 693

Розглянуто і рекомендовано до використання та друку педагогічною радою ДНЗ «Волочиський промислово-аграрний професійний ліцей» (протокол №2 від 22 жовтня 2014 року )


Рецензенти:
Михайлюк І.П. - заступник директора ДНЗ "Волочиський промислово-аграрний ліцей"
Квітень В.М. - методист ДНЗ "Волочиський промислово-аграрний ліцей"


Гуменюк Т. Ф. Спецтехнологія. Тексти лекцій для учнів з тестами,  контрольними питаннями, кросвордами для самоконтролю /Т.Ф.Гуменюк — Волочиськ ДНЗ "ВПАПЛ" 2014 —54с.

 

 

 

 

Тексти лекцій з спецтехнології містять короткий зміст пояснень з професії "Електрозварник ручного зварювання у систематизованому вигляді" Рекомендується як посібник для учнів.


ЗМІСТ

Вступ

Лекція 1. Розвиток  зварювання

Загальні відомості  про зварювання, зварювальні з’єднання і шви. Підготовка металу до зварювання.

Лекція 2. Основні операції зварювального виробництва

Лекція 3. Підготовка металу під зварювання

Лекція 4 Підготовка металу, механізована та автоматична підготовка
Лекція 5. Зварні з‘єднання та шви
Обладнання зварювального поста для ручного дугового зварювання
Лекція 6. Основні інструменти для ручного  зварювання

Лекція 7. Обладнання  та апаратура для дугового зварювання та різання.
Лекція 8. Вольт-амперна характеристика та вимоги до джерел живлення
Лекція 9. Зварювальні трансформатори. Будова та призначення
Лекція 10 Переріз кабелів для трансформаторів.
Лекція 11 Випрямлячі для дугового зварювання
Лекція 12 Технічні характеристики випрямлячів
Лекція 13 Зварювальні генератори та перетворювачі
Лекція 14 Перетворювачі для дугового зварювання
Лекція 15 Ввімкнення,налагодження та технічне обслуговування генераторів та перетворювачів
Лекція 16 Технічне обслуговування
Лекція 17 Зварювальні агрегати
Лекція 18 Зварювальні агрегати з дизельним двигуном
Лекція 19 Зварювальні агрегати з електроприводом
Електрична дуга та металургійні процеси при зварюванні
Лекція 20. Зварювальна дуга та її види
Лекція 21. Фізичні та технологічні властивості дуг
Лекція 22 Теплова потужність дуги
Лекція 23. Джерела живлення для ручного  зварювання
Лекція 24. Теплова потужність дуги
Лекція25 Металургійні процеси при зварюванні плавленням
Технологія ручного дугового зварювання покритими електродами
Лекція 26  Технологія ручного зварювання

Лекція .27 Класифікація зварювання і наплавлення

Лекція 28. Зварювання металів та сплавів
Лекція 29 Державні  стандарти та стандарти для ручного зварювання
 Лекція 30. Основні технології ручного  зварювання та обладнання для нього
Лекція  31 Зварні з’єднання,зварний дріт та електроди
Лекція 32 Класифікація електродів
Основні відомості про зварювання в захисних газах
Лекція 33 Зварюваність металів і сплавів
Лекція 34. Взаємодія металу з газами
Лекція 35. Взаємодія металів зі шлаками
Лекція 36   Металургійні процеси та реакції
Лекція 37 Основні технології зварювання під флюсом
Лекція 38 Зварювальні флюси та дроти
Деформації та напруги при  зварюванні
Лекція 39  Зварювальність металу. Гарячі та холодні тріщини. Технологічні випробування опірності зварювального з’єднання
Лекція 40. Термічні цикли та схеми зміни структури зварного з’єднання низько-вуглецевої сталі при однопрохідному зварюванні
Лекція 39. Кристалізація металу зварювальної ванни
Дефекти та контроль якості зварних швів і з’єднань
Лекція 40. Контроль зварних з’єднань. Класифікація дефектів. Методи контролю зварних з’єднань
Лекція 41. Методи контролю якості зварних з’єднань
Техніка дугового наплавлення
Лекція 42. Зварювальність металу
Лекція 43 Класифікація сталевого дроту
Контрольні питання
Тести
Глосарій
Рекомендована джерельна база
Список використаних джерел
Додатки




Вступ
В сучасних умовах професійно-технічне навчання спрямовує свої зусилля на методичне забезпечення підготовки учнів в рамках професійного ліцею, як висококваліфікованого робітника, конкурентоспроможного, фізично здорового виробничого потенціалу України.
З цією метою професійна освіта щораз удосконалюється, реформується, оновлюється змістом освіти, ставить нові актуальніші завдання, а це:
формування системи і обсягу знань, вмінь і навичок творчої діяльності;
створення передумов для розвитку здібностей на різних освітніх і кваліфікаційних рівнях;
методичне вдосконалення навчально-виховного процесу, впровадження інноваційних технологій, інформатизації, а головне посилення органічної єдності навчання з продуктивною працею ліцеїстів в реальних умовах виробництва.
Розв'язання цих завдань потребує необхідного рівня професійної майстерності викладачів та майстрів, високого інтелектуального розвитку та професіоналізму, які володіють досконало методичними прийомами та засобами навчання.
Однією із причин недостатньої ефективності певних форм навчання в професійних ліцеях відіграють роль стереотипи, які виникають через недостатню обґрунтованість окремих питань та невирішеність протиріч чіткої базової основи для моделювання та творчості.
Вивчення технічних дисциплін відповідно програми, що забезпечує обсяг знань, умінь та навичок, якими повинні володіти учні ліцею обраної професії.
Проектування, розрахунок конструкцій, організаційно-технологічні процеси будівництва - все це частини загального наскрізного процесу зведення сучасної будівлі.
Надати учням уявлення про цей процес та конкретизувати, закріпити знання всередині кожної частини - мета методичного посібника. Задачі, що пов'язані з досягненням цієї мети, поділяються на опанування теоретичних курсів, набуття навичок, виконання креслень, складання технологічних карт, вирішення виробничих завдань, вмінням аналізувати та вдосконалювати виробничі операції та вміти моделювати їх в сучасних умовах виробництва.

Методика лекцій запропонована за новими стандартами вивчення спеціальних дисциплін є формування творчого світогляду майбутнього спеціаліста, навчання його пошуковому мисленню та технічно обґрунтованому прийняттю рішень на основі масиву знань та вмінь.

Немає коментарів:

Дописати коментар